Síntesi | ||
A l’optativa d’Orientació
acadèmica i professional, la professora fa fer Power-Points als alumnes
de 4t ESO per potenciar l’aprenentatge
signifcatiu.
L’activitat consisteix en que cada alumne cerqui
informació sobre uns estudis superiors i en faci una presentació oral
utilitzant com a suport un Power-Point
|
||
Índex
|
Contingut
|
Accés al text
|
Context General
|
||
Experiència en ensenyament
|
24 anys
|
|
Experiència / Nivell d’expertesa en
l’ús de TIC
|
3 anys
Nivell mitja. Les fa servir a nivell
particular i professional
|
|
Tipus d’escola
|
Institut
|
|
Localització del centre
|
Montsià. Zona Rural
|
|
Connexió
|
Internet. Alta velocitat. Wifi
|
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Aula d’idiomes, aula científica, aula
informàtica
Projectors, pissarres digitals a totes
les aules del centre.
Alumnes i professors tenen els seus
portàtils connectats en xarxa.
|
|
Situació sòcio - econòmica dels
alumnes
|
Classe mitja, mitja-baixa
|
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell dels alumnes
|
4t ESO
|
|
Àrea / unitat
|
Optativa impartida per l’orientadora
educativa.
|
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a la sessió o
unitat
|
Exposició oral i presentació Power
Point per exposar-la a classe
|
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Optimitzar tots les opcions del Power
Point
Fer una presentació oral en públic.
Conèixer les sortides acadèmiques
Motivació pel seu futur acadèmic i
professional
|
|
Tipus d’activitat
|
Cerca d’informació
Exposició oral
Presentació Power Point
|
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Software de la presentació en
PowerPoint
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
Exposició davant els companys
|
|
Naturalesa de las activitats (tasques
cognitives a realitzar)
|
Activitats que desenvolupen la
competència de cerca i tractament de la informació, així com l’habilitat de
parlar en públic.
|
|
Dificultats trobades
|
Alguns alumnes optimitzen poc les
eines del Power Point i els costa molt fer la presentació davant dels
companys.
|
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
-
|
|
Rol del professor
|
Proporcionar orientacions i rúbrica
que servirà com a pauta per fer el Power-Point.
Assessorar en la cerca d’informació.
|
|
Rol de l’estudiant
|
Cercar i tractament de la informació,
realització de PowerPoint
|
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els alumnes s’informen dels diferents
estudis de manera més motivadora i participativa.
Cada alumne aprofundeix en la cerca
d’informació dels estudis més significatius per el.
Als alumnes els motiva molt escoltar la
presentació d’un altre company, al que també avaluen mitjançant una graella
feta a partir de les pautes de la rúbrica.
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Exposició oral i presentació
PowerPoint
|
|
Lliçó apresa pel professor
|
Que aquest treball enriqueix a l’alumne,als
companys i al mateix professor.
Que el fet de ser un company el que
exposa resulta molt motivador
|
dimarts, 1 de maig del 2012
Història KITE. Model d'experiència
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada